سيستم خزانه داري > عمليات پرداخت > پرداخت چک جديد

آموزش ثبت پرداخت چک


این فرم از منوی زیر در دسترس می باشد:

سیستم خزانه داری > عملیات پرداخت > پرداخت چک جدید

با کلیک بر روی منوی فوق، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد:

پرداخت جک جدید

توضیح فرم

عملیات ثبت پرداخت چک بصورت زیر می باشد:

  1. ابتدا در صورتی که نیاز باشد کد برگه بصورت دستی توسط کاربر مقداردهی شود باید تیک گزینه خودکار برداشته شود تا امکان ثبت کد بصورت دستی فراهم شود در غیر اینصورت سیستم بصورت اتومات، عملیات کددهی را انجام می دهد. لازم به ذکر است که مقدار دهی به آیتم کد اجباری می باشد.

  2. انتخاب واحد مالی، منظور از واحد مالی همان فروشگاه یا شعبه یا شرکت شما می باشد.

  3. وارد کردن کد بانک پرداخت کننده: حساب بانکی که چک از آن صادر شده است.

  4. وارد کردن تاریخ سررسید چک: تاریخی که چک در آن تاریخ، نقد می شود.

  5. وارد کردن شماره چک

  6. وارد کردن تاریخ صدور (بصورت پیش فرض تاریخ روز جاری است)

  7. وارد کردن مبلغ چک

  8. وارد کردن شرح در صورت نیاز به توضیحات

  9. وارد کردن کد دریافت کننده چک

  10. در نهایت با کلیک دکمه ثبت و خروج یا کلید میانبر (F2) تراکنش انجام می شود.

می توان رسید عملیات را با کلیک دکمه چاپ رسید چک چاپ گرفت.

توضیحات تکمیلی

اگر پرداخت چک از محل قرارداد یا پروژه باشد می توان در زبانه سایر اطلاعات مقادیر کد قرارداد یا کد پروژه را مقداردهی نمود. (مربوط به شرکتهای توسعه و عمران و پروژه محور)

در صورتی که نیاز باشد فایل ، عکس یا رسید چک یا امضاء یا ... در سیستم بصورت ضمیمه الکترونیکی نگهداری شود، زبانه ضمائم را کلیک نموده و عکس یا pdf یا ... را بارگذاری نمائید.

در نهایت با کلیک دکمه ثبت و خروج یا کلید میانبر (F2) اطللاعات ذخیره می شود.


تهیه و تنظیم: حساب ايران   آخرین بروزرسانی: 17:29 _ 1400/05/07

Some text some message..