نرم افزار حسابداری پیمانکاری و مدیریت پروژه

نرم افزار حسابداری پیمانکاری و مدیریت پروژه

شرکت‌های پیمان‌کاری عموما چالش‌های زیادی را در بخش حسابداری خود تجربه می‌کنند. انجام پروژه‌های مختلف با شرکت‌ها و شرکای تجاری متفاوت باعث شده که حسابداری در این شرکت‌ها اهمیت زیادی پیدا کند.

پیمانکاری، حرفه ای تخصصی، پر­درآمد ، پر طرفدار و البته پر مشغله است. توجه به بخش درآمد افراد زیادی را علاقه مند به این حرفه کرده است، اما متاسفانه عدم تجربه کافی، عدم بهره وری کافی و همچنین عدم استفاده از علم روز دنیا سبب کاهش کیفیت سازه ها و البته کمبود پیمانکار ماهر شده است.

بخش قابل توجهی از مشکلات پیمانکاران حاصل بی نظمی و عدم استفاده از علم حسابداری و البته مدیریت نا صحیح امور است؛ که بهره گیری از یک نرم افزار حسابداری می تواند اجرای فرآیند حسابداری یک شرکت پیمانکاری را تسهیل کند و امکان مدیریت هم زمان چند پروژه و تحلیل اطلاعات مالی را در اختیار قرار دهد.

چیزی که حسابداری پیمانکاری را اندکی متفاوت می کند این است که یک پیمانکار باید حسابداری پروژه های مختلف خود را از هم تفکیک کند و البته باید به صورت لحظه ای در هر مکان و زمان از وضعیت مالی پروژه های خود مطلع باشد. چرا که یک پیمانکار موفق باید توان تصمیم گیری های لحظه ای و حساب شده داشته باشد. این مهم باعث خواهد شد تا هم پروژه از نمودار سوددهی خارج نشود و هم در موعد مقرر با کیفیت مورد نظر به پایان برسد.

کدینگ حسابداری پیمانکاری چیست؟

کدینگ حسابداری پیمان دارای خصوصیات مخصوص خود می باشد. مهم ترین تفاوت کدینگ در حسابداری پیمانکاری با سایر حسابداری ها ایجاد سرفصل های درآمدی از جمله صورت وضعیت ها می باشد.

از دیگر تفاوت ها می توان به تعریف متفاوت سرفصل های هزینه ای هم اشاره کرد.

از مهم ترین تفاوت های کدینگ حسابداری در حسابداری پیمانکاری، تفصیلی های 2 و 3 و…. می باشد. عموما بر اساس ساختار پروژه ها اقدام به تعریف انواع سطوح تفصیلی می کنند.

حسابداری پیمانکاری

حسابداری پیمانکاری، در واقع مدیریت امور مالی یک پروژه پیمانکاری است که در پروژه های بزرگ به عهده حسابدار ارشد است و در پروژه های نه چندان بزرگ به عهده حسابدار و یا خود شخص پیمانکار است. که باید بتواند نیازهای زیر را برآورده کند.

  • مدیریت چند پروژه به صورت همزمان
  • ثبت و مدیریت هزینه ها به تفکیک هر پروژه
  • کنترل موجودی مواد و کالاها و انبار
  • تهیه گزارشات و صورت وضعیت
  • مدیریت حساب های تفصیلی شناور
  • گزارش بیلان (سود و زیان) پروژه

نرم افزار حسابداری پیمانکاری

نرم افزار حسابداری پیمانکاری، نرم افزاری است که تمامی امکاناتی که در بالا مختصرا به هر یک اشاره شد را دارا باشد. نرم افزار حسابداری پیمانکاری حساب ایران تمامی این امکانات را داشته و البته با امنیت بسیار بالا از اسناد و مدارک مالی مجموعه شما نگهداری می کند.

با نرم افزار حسابداری پیمانکاری و پروژه ای حساب ایران می‌توانید کلیه هزینه‌ها و مخارج مربوط به هر پروژه، اعم از هزینه‌های پیش از مناقصه، هزینه‌های مستقیم (دستمزد عوامل و کارگران، خرید لوازم و مصالح، اجاره و استهلاک ماشین آلات و ابزار و…) و هزینه‌های غیرمستقیم را به صورت مجزا برای هر پروژه و با دقت بالا محاسبه نموده و میزان سودآوری پروژه را مشخص کنید.

می‌توانید مانده‌های مواد و کالاهایی را که در پروژه استفاده کرده‌اید به صورت مجزا در دسترس داشته باشید.

با این نرم افزار، تهیه صورت وضعیت برای پروژه‌های متعدد در فواصل زمانی گوناگون و نیز گزارشات مختلف مثل گزارش از فازهای مختلف هر پروژه، گردش حساب‌ها، گزارش دفتر کل و ترازنامه، سود و زیان، گزارش‌گیری از عملکرد کارکنان و… و حتی مشاهده و مقایسه نموداری هزینه‌ها و سود و زیان هر پروژه به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان امکان پذیر است.

برای دانلود نرم افزار، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود نرم افزار حسابداری

جهت آموزش نصب نرم افزار حسابداری به لینک زیر مراجعه نمائید:

آموزش نصب نرم افزار حسابداری


0 نفر این مطلب برایشان مفید بوده است.
0 نفر این مطلب برایشان مفید نبوده است.


دیدگاه خود را ثبت کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
دیدگاه *

مطالب مرتبط

تاریخ انتشار: 18 فروردین 1402

جدول حقوق کارگران در سال 1402

مشاهده
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1401

فاکتور رسمی

مشاهده
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1401

اظهارنامه مالیاتی

مشاهده
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1401

فاکتور فروش آنلاین

مشاهده
Some text some message..