بهترین نرم افزار حسابداری ساختمان سازی

بهترین نرم افزار حسابداری ساختمان سازی

حرفه پردرآمد ساختمان سازی به عنوان یک نوع کسب و کار شاخته شده برای تمامی افراد جامعه می باشد و چیزی نیست که برای کسی گنگ و مبهم باشد، اما هر کسی به طور تخصصی نمی داند که چه اصول تخصصی در صنعت ساختمان سازی وجود دارد!؟

به زبان ساده تر، ساختمان در واقع نوعی سازه می باشد که جهت ساکن شدن افراد تحت یک سر پناه و یا مکانی با هدف اجرای امورات کسب و کار بنا می شود. در توضیح کلی و محاوره ای می توان هر نوع سازه را ساختمان نام گذاری کرد و منظور از ساختمان سازی در واقع بناهای ایجاد شده با مصالح مختلفی مانند گچ، آجر، سیمان، آهن و … می باشد.

صنعت مهم ساختمان سازی جزو اصناف مهم زیر ساختی یک کشور به حساب می آید و با فعال بودن این صنف پر کار، اصناف دیگر نیز در کنار آن رونق پیدا کرده و این امکان را ایجاد می کند که موجب اشتغال بسیاری از جوانان در سرتاسر کشور گردد.

از سویی دیگر با دانستن این نکته که ساختمان سازی به طور مستقیم با جان و مال آدمیان در ارتباط می باشد، لذا ساختن و اتمام یافتن یک بنا پایان ماجرا نمی باشد و باید به طور دائم به بنای ساخته شده رسیدگی شود و در صورت نیاز مشکلات ایجاد شده، رفع گردد. به طور کلی این گونه می توان بیان نمود که در وهله اول یک بنا به عنوان مامن و امنیت، محیط زندگی، حفظ حریم خصوصی فرد، با هدف ذخیره کردن میزان دارایی افراد و سهولت زندگی آدمیان طراحی، بنا و مورد استفاده قرار می گیرد.

رشته دانشگاهی نیز به عنوان مهندسی ساختمان وجود دارد که افراد علاقمند به این صنف، در این رشته تحصیل می کنند، اما برای انجام پروژه های بزرگ ساختمان سازی، فقط بودن یک مهندس ساختمان کافی نیست، افراد مختلفی در یک پروژه مشغول به کار هستند اما برای مدیریت و کنترل وظایف هر یک از این افراد نیاز است که از یک سیستم نرم افزاری جامعی استفاده شود که بتواند تسلط دقیق بر همه امور داشته باشد.

نرم افزار حسابداری ساختمان سازی حساب ایران

یکی از دغدغه‌های اصلی اشخاص و مهندسانی که دارای پروژه‌های ساختمانی و پیمانکاری متعدد هستند، مدیریت مالی و اجرایی در پروژه‌ها است.

برای اشخاصی که در صنف ساختمان سازی مشغول به فعالیت هستند، بسیار مهم و حیاتی است تا وضعیت پروژه‌ها و قرارداد‌ها، میزان گردش مالی در هر پروژه و تمامی هزینه‌های دربرگیرنده و جانبی پروژه‌ها را ثبت نمایند. این شغل بسیار پردغدغه بوده و درگیری‌های ذهنی افراد در این صنف شغلی، فرصت نوشتن مکتوب گزارشات و توجه به جزئیات ریز را از آنان می‌گیرد.

با افزایش رشد سریع ساختمان سازی، مدیران و مهندسان ساختمان سازی اغلب پروژه‌های زیادی را به صورت همزمان در پیش رو دارند. مدیریت همزمان پروژه‌ها کاری دشوار است که با استفاده از نرم افزار حسابداری ساختمان سازی می‌توان به این مشغله‌‌ها پایان داد.

با استفاده از این سیستم‌های حسابداری که با کاربری آسان و امکانات فراوان در اختیار شما قرار خواهد گرفت، به راحتی می‌توانید در زمان انجام پروژه‌های خود، ابتدا قیمت تمام شده را محاسبه نمایید و با محاسبه هزینه‌های اولیه و هزینه‌های نهایی، تصمیمات بهتری در طول انجام پروژه ساختمان‌سازی اتخاذ نمایید.

در هر یک از بخش های ذکر شده تعداد زیادی از کارگران و مهندسان ناظر، مشغول به کار هستند و همواره صاحبان پروژه های ساختمان سازی تمایل دارند که مراحل مختلف ساختمان سازی به سریع ترین شکل ممکن پیش بروند تا حقوق کمتری به افراد شاغل در ساختمان سازی پرداخت گردد. سیستم نرم افزاری حساب ایران توسط یک سری مهندسان و متخصصان ماهر و کار بلد پدید آمده است و ابزارهای مختلفی را در اختیار مدیران و مهندسان پروژه های ساختمان سازی قرار می دهد که برخی از این امکانات به شرح موارد ذیل می باشد:

  • امکان معرفی مراکز هزینه متعدد
  • تعریف و دسته بندی انواع پروژه بصورت درختی
  • ثبت هزینه ها بصورت ریالی و کالایی به تفکیک هر پروژه
  • ثبت هزینه‌ های مستقیم مانند دستمزد مهندسان و کارگران شاغل در ساختمان
  • ثبت خرید انواع لوازم و مصالح ساختمانی، اجاره و استهلاک ماشین آلات و ابزار و … به تفکیک هر پروژه
  • گزارش میزان سود به دست آمده از هر پروژه ساختمان سازی به تفکیک هر زیر­پروژه.
  • امکان محاسبه حقوق افراد
  • ثبت فاکتور خرید و فروش از محل پروژه
  • صورت حساب اشخاص و خریداران واحدها (بدهکاران-بستانکاران)
  • گردش حساب بانک و تنخواه گردان ها
  • امکان صدور اسناد مالی و محاسباتی اتومات بصورت کاملا دلخواه و سفارشی
  • سیستم مدیریت چک و گردش آن
  • ارائه نمودن انواع مختلف گزارشات فروش و نمودارهای متنوع
  • امکان تعریف کردن آیتم های مختلف حقوقی و فیش (منابع انسانی)
  • امکان نظارت بر کلیه فرآیندهای تولید شده توسط پیمانکاران و محاسبه نمودن قیمت تمام شده
  • امکان ثبت نمودن تعداد دریافت و پرداخت ها شامل وجوه نقدی، چک، حواله، کارت به کارت و دستگاه کارتخوان

جهت آموزش سیستم پروژه در نرم افزار حسابداری حساب ایران کلیک کنید


0 نفر این مطلب برایشان مفید بوده است.
0 نفر این مطلب برایشان مفید نبوده است.


دیدگاه خود را ثبت کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و نام خانوادگی *
ایمیل *
دیدگاه *

مطالب مرتبط

تاریخ انتشار: 18 فروردین 1402

جدول حقوق کارگران در سال 1402

مشاهده
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1401

فاکتور رسمی

مشاهده
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1401

اظهارنامه مالیاتی

مشاهده
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1401

فاکتور فروش آنلاین

مشاهده
Some text some message..